Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37520
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKhan, Muhammad Faheem-
dc.contributor.authorNoor, Safia-
dc.date.accessioned2025-11-21T13:57:45Z-
dc.date.available2025-11-21T13:57:45Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationFaheem Khan, Safia Noor Relationship between Stressors and Students’ Academic Achievements with mediation of coping strategies: à Survey of Gomal University, Khyber Pakhtun Khwa, Pakistan // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 3. P. 499-507. DOI : 10.25128/2520-6230.25.3.17uk_UA
dc.identifier.issn2520-6230-
dc.identifier.issn2520-6451-
dc.identifier.urihttps://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37520-
dc.description.abstractThe current study focuses on the relationship between stressors and academic achievement of students with the mediating of coping strategies. Students of Gomal University Dera Ismail Khan (D.I.K) were participated in the study. A sample of 389 students was selected through stratified sampling method. A self-developed questionnaire was distributed among the students for data collection. Regression techniques and Hayes (2015) process macro was used for mediation analysis. The result of the study indicates that coping strategies partially mediates in the association between stressors and students’ academic performance.uk_UA
dc.description.abstractЦе дослідження зосереджено на зв'язку між стресорами та академічними досягненнями студентів з посередництвом стратегій подолання. У дослідженні взяли участь студенти Гомальського університету Дера Ісмаїл Хан (D.I.K). Вибірка з 389 студентів була відібрана методом стратифікованої вибірки. Для збору даних серед студентів було розповсюджено самостійно розроблену анкету. Для аналізу посередництва використовувалися методи регресії та макропроцес Хейса (2015). Результати дослідження показують, що стратегії подолання частково опосередковують зв'язок між стресорами та академічною успішністю студентів.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherVektoruk_UA
dc.subjectstressorsuk_UA
dc.subjectacademic achievementuk_UA
dc.subjectcoping strategiesuk_UA
dc.subjectстресориuk_UA
dc.subjectакадемічні досягненняuk_UA
dc.subjectстратегії подоланняuk_UA
dc.titleRelationship between Stressors and Students’ Academic Achievements with mediation of coping strategies: à Survey of Gomal University, Khyber Pakhtun Khwa, Pakistanuk_UA
dc.title.alternativeЗв'язок між стресорами та академічними досягненнями студентів з посередництвом стратегій подолання: опитування Гомальського університету, Хайбер-Пахтунхва, Пакистанuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2_Khan.pdf746,98 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.