Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37520
Title: Relationship between Stressors and Students’ Academic Achievements with mediation of coping strategies: à Survey of Gomal University, Khyber Pakhtun Khwa, Pakistan
Other Titles: Зв'язок між стресорами та академічними досягненнями студентів з посередництвом стратегій подолання: опитування Гомальського університету, Хайбер-Пахтунхва, Пакистан
Authors: Khan, Muhammad Faheem
Noor, Safia
Bibliographic description (Ukraine): Faheem Khan, Safia Noor Relationship between Stressors and Students’ Academic Achievements with mediation of coping strategies: à Survey of Gomal University, Khyber Pakhtun Khwa, Pakistan // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 3. P. 499-507. DOI : 10.25128/2520-6230.25.3.17
Issue Date: 2025
Publisher: Vektor
Keywords: stressors
academic achievement
coping strategies
стресори
академічні досягнення
стратегії подолання
Abstract: The current study focuses on the relationship between stressors and academic achievement of students with the mediating of coping strategies. Students of Gomal University Dera Ismail Khan (D.I.K) were participated in the study. A sample of 389 students was selected through stratified sampling method. A self-developed questionnaire was distributed among the students for data collection. Regression techniques and Hayes (2015) process macro was used for mediation analysis. The result of the study indicates that coping strategies partially mediates in the association between stressors and students’ academic performance.
Це дослідження зосереджено на зв'язку між стресорами та академічними досягненнями студентів з посередництвом стратегій подолання. У дослідженні взяли участь студенти Гомальського університету Дера Ісмаїл Хан (D.I.K). Вибірка з 389 студентів була відібрана методом стратифікованої вибірки. Для збору даних серед студентів було розповсюджено самостійно розроблену анкету. Для аналізу посередництва використовувалися методи регресії та макропроцес Хейса (2015). Результати дослідження показують, що стратегії подолання частково опосередковують зв'язок між стресорами та академічною успішністю студентів.
URI: https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37520
ISSN: 2520-6230
2520-6451
Appears in Collections:Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2_Khan.pdf746,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.