Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16056
Title: Історія музичної педагогіки в Україні: нові виміри пізнання
Other Titles: История музыкальной педагогики в Украине: новые измерения познания
HISTORY OF UKRAINIAN MUSIC PEDAGOGY: NEW DIMENSIONS AND COGNITION
Authors: Проців, Лілія Йосипівна
Bibliographic description (Ukraine): Проців Л.Історія музичної педагогіки в Україні: нові виміри пізнання // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2013. № 4. C. 161–173.
Issue Date: 2013
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: історія педагогіки
історія музичної педагогіки
історичний розвиток
інваріантні структури
метаісторія
история педагогики
история музыкальной педагогики
историческое развитие
инвариантное структуры
метаистория
history of pedagogy
history of music pedagogy
historical development
invariant structures
metahistory
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: В статті проаналізовано методологічні підходи до вивчення історії педагогіки. Розкрито теоретичні основи вивчення музичної педагогіки в Україні на різних етапах розвитку. Вказано на необхідність пошуку нових вимірів у пізнанні історії української музичної педагогіки. Обґрунтовано метаісторичний підхід до вивчення історії музичної освіти та педагогічної думки в Україні.
В статье анализируются методологические подходы к изучению истории педагогики. Раскрываются теоретичные основы изучения музыкальной педагогики в Украине на разных этапах развития. Доказывается необходимость поиска новых измерений в процессе познания истории украинской музыкальной педагогики. Осуществляется попытка обоснования метаисторического подхода к изучению истории музыкального образования и педагогической мысли в Украине.
The article deals with the methodological approaches to the study of the history of pedagogy. The theoretical foundations of the study of music education in Ukraine at various stages of the development are revealed. The author demonstrates the need of searching new dimensions in the process of history of music pedagogy cognition. The substantiation of met historical approach to the study of the history of music and pedagogical thought in Ukraine is carried out in the article.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16056
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2013, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Protsiv.pdf259,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.