Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16545
Назва: Педагогічні технології в закладі дошкільної освіти: реальність чи вимисел учених?
Інші назви: PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES AT A PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTION: REALITY OR FICTION BY SCIENTISTS?
Автори: Янкович, Олександра Іванівна
Гичка, Віта Петрівна
Бібліографічний опис: Янкович О. І., Гичка В. П. Педагогічні технології в закладі дошкільної освіти: реальність чи вимисел учених? // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород, 2020. Вип. 1 (46). С. 148–152.
Дата публікації: 2020
Ключові слова: освітня технологія
педагогічна технологія
заклад дошкільної освіти
критерії
метод
методика
ducational technology
pedagogical technology
preschool educational institution
criteria
method
technique
Короткий огляд (реферат): Неоднозначність поглядів науковців на понятійно-категоріальний тезаурус, критерії педагогічних технологій у закладах дошкільної освіти спонукає до обґрунтування їхніх теоретичних аспектів, що дасть змогу уникнути плутанини щодо розуміння й застосування цієї інновації вихователями. Мета дослідження: виявити й узагальнити підходи вчених до трактування поняття «технології дошкільної освіти» та здійснити прогнозування їх використання в освітньому процесі у перспективі. Для досягнення мети і вирішення завдань дослідження було використано низку теоретичних методів: ретроспективний аналіз – для відображення історичних аспектів педагогічних технологій, порівняльно-педагогічні – для порівняння підходів учених до тлумачення понять «технологія», «методика», «метод» у сфері дошкільної освіти, узагальнення – для формулювання висновків щодо доцільності використання терміна «педагогічна технологія», прогнозування – для обґрунтування перспектив реалізації педагогічних технологій у галузі дошкільної освіти. З’ясовано, що на сучасному етапі домінує підхід до трактування технології як інновації дошкільної освіти. Акцетовано увагу на гарантії результату як вимозі до педагогічної технології. Складність у її дотриманні (на досягнення цілей технологій впливають індивідуальні особливості дітей, педагогічна майстерність вихователів тощо) зумовлює неоднозначність відповідей щодо реальності існування педагогічних технологій. На основі аналізу освітнього процесу в європейській педагогічній теорії та практиці дошкільної освіти здійснено прогнозування розвитку педагогічної технології в Україні. Обґрунтовано доцільність заміни сучасного терміна «технологія» на традиційні «методика», «метод».
The ambiguity of scientists’ views on the conceptual and categorical thesaurus, the criteria of pedagogical technologies at preschool educational institutions stimulates the substantiation of their theoretical aspects, which will avoid confusion about the understanding and using of this innovation by kindergarten teachers. The aim of the research: to identify and generalize the scientists’ approaches to the interpretation of the term «technologies of preschool education» and to predict their use in the educational process in prospect. To achieve the aim and solve the tasks of the research, a number of theoretical methods were used: retrospective analysis – to reflect the historical aspects of pedagogical technologies, comparative pedagogical – to compare the scientists’ approaches to the interpretation of the terms «technology», «technique», «method» at preschool education, generalization – to formulate conclusions on the appropriateness of using the term «pedagogical technology», prediction – to found the prospects for the implementation of pedagogical technologies in the field of preschool education. Theoretical aspects of pedagogical technologies at preschool educational institutions have been substantiated. Based on the analysis of scientists’ works it has been revealed that the technology of preschool education is defined as an innovative educational and methodical toolkit, open pedagogical system, rational organization (set of methods, techniques and means) of educational process with clear goal and relevant tasks, scientifically substantiated model, any innovation. It has been found that the approach to the interpretation of technology as an innovation of preschool education dominates at the present stage. Based on the analysis of educational process in the European pedagogical theory and practice of preschool education, the forecasting of the development of pedagogical technology in Ukraine has been carried out. The expediency of replacing the modern term «technology» with traditional «technique», «method» has been substantiated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16545
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
yankovych_v46.pdf382,15 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.