Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18385
Назва: Бандури василя Герасименка: від «Львів’янки» до харківської бандури
Інші назви: Бандуры Василия Герасименко: от «Львовянки» к харьковской бандуре
VASYL HERASYMENKO’ BANDURA : FROM «LVIVYANKA» TO KHARKIV STYLE BANDURA
Автори: Зінків, І. Я.
Бібліографічний опис: Зінків І. Я. Бандури василя Герасименка: від «Львів’янки» до харківської бандури // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2013. № 2. C. 120–125.
Дата публікації: 2013
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключові слова: бандура
В. Герасименко
«Львів’янка»
бандури харківського типу
бандура
В. Герасименко
«Львовянка»
бандуры харьковского типа
bandura
V. Herasymenko
Lviv bandura
Kharkiv bandura
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто еволюцію поглядів видатного бандурного майстра сучасності Василя Явтуховича Герасименка на розвиток різних типів академічної бандури – київського та харківського. Показано зв’язок ранніх інструментів майстра з діатонічними львівськими бандурами 1920-х–1940-х років (К. Місевич та ін.). Досліджено становлення «Львів’янок» від інструментів з довбаним корпусом і діатонічним звукорядом – до інструментів з клепковою (сегментною) основою спідняка з напів-, суцільно- та подвійнодіатонічним строєм. Охарактеризовано пошуки майстра у сфері конструювання харківської бандури.
В статье рассмотрена эволюция взглядов выдающегося бандурного мастера современности Василия Явтуховича Герасименко на развитие различных типов академической бандуры – киевского и харьковского. Показана связь ранних инструментов мастера с диатоническими львовскими бандурами 1920-х–1940-х годов (К. Мисевич и др.). Исследовано становление «Львовянок» от инструментов с долбленным корпусом и диатоническим звукорядом – к инструментам на сегментной основе нижней части резонаторного корпуса с полу-, сплошным и дваждыдиатоническим строем. Охарактеризованы поиски мастера в области конструирования харьковской бандуры.
The article is dedicated to the famous bandura craftsman’s of today Vasyl’ Herasymenko’s regards evolution on development of the two different types of academic Bandura – Kyiv type and Kharkiv type. A link is shown between the craftsman’s early instruments and the diatonic Lviv Banduras of 1920–1930 s. (K. Misevytch and others). This article reviews the incipience of Lviv Banduras from the dug-out resonator box and diatonic scale instruments up to instruments having a segmented resonator box with semi-, integrally-, and double diatonic tuning. The craftsman’s research in the area of the Kharkiv Bandura designing is characterized.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18385
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. 2013. № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ZІNKIV.pdf209,05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.