Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18989
Title: FIGURATIVE LANGUAGE OF ADVERTISING SLOGANS
Authors: Брик, Ірина
Bibliographic description (Ukraine): Брик І. FIGURATIVE LANGUAGE OF ADVERTISING SLOGANS / наук. кер. Т. О. Гарасим // Студентський науковий альманах факультету іноземних мов ТНПУ ім. В. Гнатюка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 1 (17). С. 12-17
Issue Date: 2020
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: slogan
analysis
advertisement
figures of speech
слоган
аналіз
реклама
фігури мовлення
Abstract: The paper tries to define what an advertising slogan is and study its peculiarities from the point of view of various scholars. It also pays attention to language used in advertising and investigates cases of usage of speech figures. The paper studies 80 examples in total, featuring different slogans, both contemporary and from the past. The most and least used figurative language is identified, along with its peculiarities. The importance of using figurative language in advertising is explained and emphasized.
У статті досліджується поняття рекламного слогану та його особливостей з точки зору різних вчених. Приділена увага мові, яка використовується в рекламі, та досліджено випадки вживання фігур мовлення. Загалом, у роботі проаналізовано 80 прикладів. Виявлено найбільш і найменш вживані фігури мовлення та пояснено особливості їхньої частоти застосування. У висновку пояснюється та підкреслюється важливість використання образної мови в рекламі.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18989
Appears in Collections:Студентський науковий альманах факультету іноземних мов ТНПУ ім. В. Гнатюка. 2020. № 1 (17)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2_Bryk.pdf261,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.