Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21098
Title: CRITERIAL CHOICE OF THE SYSTEM FOR COMPUTER-BASED TESTING OF LEARNING ACHIEVEMENTS
Other Titles: Критеріальний вибір системи комп’ютерно орієнтованого тестування навчальних досягнень
Критериальный выбор системы компьютерно ориентированного тестирования учебных достижений
Authors: Bilousova, L. I.
Kolgatin, O. G.
Bibliographic description (Ukraine): Bilousova L. I., Kolgatin O. G. CRITERIAL CHOICE OF THE SYSTEM FOR COMPUTER-BASED TESTING OF LEARNING ACHIEVEMENTS // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2012. № 5. C. 53–57.
Issue Date: 2012
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: educational testing
ICT
requirements
педагогічне тестування
ІКТ
вимоги
педагогическое тестирование
ИКТ
требования
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: It is shown an importance of consideration the leading didactical functions on definite learning process stage for constructing the system requirements for the ICT of pedagogical testing. Basic specific requirements for automated pedagogical testing systems are selected in accordance with the author's classification of teaching tasks. It is grounded the system of criteria to determine the specialization of an automated pedagogical testing system for pedagogical diagnostics which is aimed at a detailed analysis of academic achievement in order to predict and assist in choosing the expedient embodiment of the learning technologies realisation.
Показано, що при побудові системи вимог до інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) педагогічного тестування важливо враховувати провідну дидактичну функцію відповідного етапу навчального процесу. Визначено основні специфічні вимоги до автоматизованих систем педагогічного тестування згідно з авторською класифікацією дидактичних завдань. Обґрунтовано систему критеріїв для визначення спеціалізації автоматизованої системи педагогічного тестування для педагогічної діагностики, що спрямована на докладний аналіз навчальних досягнень того, хто навчається, з метою педагогічного прогнозування і допомоги йому у виборі доцільного варіанта реалізації технології навчання.
Показано, что при построении системы требований к информационно-коммуникационным технологиям (ИКТ) педагогического тестирования важно учитывать ведущую дидактическую функцию данного этапа учебного процесса. Выделено основные специфические требования к автоматизированным системам педагогического тестирования в соответствии с авторской классификацией дидактических задач. Обоснована система критериев для определения специализации автоматизированной системы педагогического тестирования для педагогической диагностики, которая направлена на подробный анализ учебных достижений с целью педагогического прогнозирования и помощи в выборе целесообразного варианта реализации технологии обучения.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21098
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2012, № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BILOUSOVA_KOLGATIN.pdf210,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.