Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21100
Title: INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE: IMPLICATIONS FOR TEACHING
Other Titles: Міжкультурна комунікативна компетентність: навчальні аспекти
Межкультурная коммуникативная компетентность: обучающие аспекты
Authors: Morska, L. I.
Bibliographic description (Ukraine): Morska L. I. INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE: IMPLICATIONS FOR TEACHING // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2012. № 5. C. 63–69.
Issue Date: 2012
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: intercultural communicative competence
intercultural communication
interaction
competence
learning strategies
culture
міжкультурна комунікативна компетентність
міжкультурна комунікація
взаємодія
компетентність
навчальні стратегії
культура
межкультурная коммуникативная компетентность
коммуникативная компетентность
межкультурная коммуникация
интеракция
компетентность
учебные стратегии
культура
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The problem of communicative foreign language competence has been investigated, adding up another component of intercultural competency. The change of the essence of the notion of communicative foreign language competence has caused the problem of searching for new and effective approaches of its solution. Thus the structure of intercultural communicative competence has been substantiated and methodical techniques of its formation have been suggested.
Проаналізовано проблему формування іншомовної комунікативної компетентності, доповнено її міжкультурним компонентом. Встановлена зміна сутності поняття комунікативної компетентності у міжкультурному середовищі зумовила проблему пошуку нових підходів до формування означеного феномену. Відповідно, обґрунтовано структуру міжкультурної комунікативної компетентності з позиції методики вивчення іноземних мов та запропоновано методичні прийоми її формування.
Проанализирована проблема формирования иноязычной коммуникативной компетентности, ее дополнительный межкультурный компонент. Установлено изменение сущности понятия коммуникативной компетентности в межкультурной среде обусловило проблему поиска новых подходов к формированию обозначенного феномена. Соответственно, обоснована структура межкультурной коммуникативной компетентности с позиции методики обучения иностранных языков и предложены методические приемы ее формирования. .
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21100
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2012, № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MORSKA.pdf216,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.