Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21968
Название: Перлокутивний ефект переконання в англійському політичному дискурсі
Другие названия: The Perlocutional Effect of Convictions in English Political Discourse
Авторы: Крива, Лілія
Библиографическое описание: Крива Л. Перлокутивний ефект переконання в англійському політичному дискурсі // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Сер. Мовознавство. Тернопіль : ТДПУ, 2002. Вип. 8. С. 66-68
Дата публикации: 2002
Издательство: ТДПУ ім. В. Гнатюка
Серия/номер: Мовознавство;
Краткий осмотр (реферат): Perlocutional effect of persuasion implies two intentions of the speker: the first one is to cause certain changes in the cognitive structures of the addressee, in his ierarchy of values and system of appraisal — convince, and the second one is to change the behaviour of the addressee due to the speaker’s will— persuade. We distinguish three verbal ways of achieving the perlucative effect of persuasion in the English political discourse: demonstration, argumentation and propaganda.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21968
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Мовознавство. 2002. Вип. 8

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Binder1-66-68.pdf177,6 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.