Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21968
Title: Перлокутивний ефект переконання в англійському політичному дискурсі
Other Titles: The Perlocutional Effect of Convictions in English Political Discourse
Authors: Крива, Лілія
Bibliographic description (Ukraine): Крива Л. Перлокутивний ефект переконання в англійському політичному дискурсі // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Сер. Мовознавство. Тернопіль : ТДПУ, 2002. Вип. 8. С. 66-68
Issue Date: 2002
Publisher: ТДПУ ім. В. Гнатюка
Series/Report no.: Мовознавство;
Abstract: Perlocutional effect of persuasion implies two intentions of the speker: the first one is to cause certain changes in the cognitive structures of the addressee, in his ierarchy of values and system of appraisal — convince, and the second one is to change the behaviour of the addressee due to the speaker’s will— persuade. We distinguish three verbal ways of achieving the perlucative effect of persuasion in the English political discourse: demonstration, argumentation and propaganda.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21968
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Мовознавство. 2002. Вип. 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Binder1-66-68.pdf177,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.