Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23547
Название: Проблема економічної соціалізації студентської молоді: гендерна перспектива
Авторы: Кікінежді, Оксана Михайлівна
Говорун, Тамара
Kikinezhdi, Oksana
Hovorun, Tamara
Библиографическое описание: Кікінежді О.,  Говорун Т. Проблема економічної соціалізації студентської молоді: гендерна перспектива // Humanitarium.  2020. Т. 44, вип. 1 : Психологія. С. 88–102.
Дата публикации: 2021
Ключевые слова: економічна соціалізація
економічна культура
студентська молодь
самопрезентація статей
гендерні відмінності
ґендерний аудит
гендерні стереотипи
economic socialization
economic culture
student youth
self-presentation of genders
gender differences, gender audit, gender stereotypes
Краткий осмотр (реферат): Статтю присвячено актуальній проблемі особистісно-професійної презентації дівчат і юнаків як суб’єктів економічної соціалізації. Подано аналіз результатів емпіричного дослідження соціально-психологічних чинників економічної самопрезентації молодих жінок і чоловіків, а також результати ґендерного аудиту. Представлено концептуальну модель економічної поведінки молоді у контексті патріархальних / традиційних та еґалітарних / демократичних координат. Виявлено амбівалентність професійної самореалізації сучасної молоді, зокрема - орієнтацію дівчат на економічне самоствердження в мікроекономічному середовищі, а юнаків - в макросоціумі, а також прихильність обох статей до традиційних статевих стереотипів. Низький рівень матеріальних домагань жінок, включно з професійними, мотивований соціалізованою установкою на фінансове верховенство чоловіків. У психологічних портретах юнаків та дівчат, які презентують свої професійно-фахові потенції, а значить й економічне майбутнє, спостерігається більше подібного, ніж відмінного. Молоді жінки демонструють більш високий рівень суб’єктивного загального та персонального локусу контролю в професійній діяльності, психологічних зусиль у відстоюванні своїх переконань. Встановлено, що соціальні ролі чоловіків та жінок все ще значною мірою опосередковані статевими стереотипами, які виступають дороговказом у диференціації сфер їхнього економічного самовиявлення, зумовлюючи декларовані студентською молоддю життєві сценарії та бачення зобов’язань матеріального характеру. Проте реалії економічного функціонування статей сформували більший особистісний потенціал жіноцтва в освоєнні традиційно чоловічого економічного простору, пусковим механізмом до якого будуть слугувати домінуючі над патріархальними егалітарні ідеї особистісної професійної самопрезентації. Низку соціально-психологічних відмінностей статей як наслідку диференціації їх гендерної соціалізації слід брати до уваги в процесі виховання економічної культури та психокорекції фахових умінь, а саме: молоді жінки не поступаються чоловічій статі в соціальній і комунікативній компетенції та асертивності в досягненні професійних цілей. Зроблено висновки про те, що розвиток ринкової економіки ставить задачу більшого включення молоді, і в першу чергу жінок, до професійного підприємництва, використовуючи потенціальні можливості позитивної психології. Проведення ґендерного аудиту як практичного інструменту у здійсненні якісного моніторингу ґендерної чутливості-нечутливості суб’єктів економічної соціалізації дозволяє розробити та впровадити інноваційні, еґалітарно-освітні технології у практику вищої школи
The article deals with the topical issue of personal and professional presentation of young women and men as subjects of their economic socialization. The analysis of the empirical research results of social and psychological determinants of young women and men economic self-presentation, as well as the results of a gender audit is done. A conceptual model of economic behavior of young people in the context of patriarchal / traditional and egalitarian / democratic coordinates is presented. The ambivalence of professional self-realization of young people, in particular, the orientation of girls to economic self-affirmation in the microeconomic environment, and boys - in the macro-society, as well as the commitment of both sexes to traditional gender stereotypes is revealed. The low level of material demands of women, including professional ones, is motivated by the socialized attitude to the financial supremacy of men. In psychological portraits of young men and women who present their professional potential, and hence the economic future, more similarities than differences are observed. Young women show a higher level of subjective general and personal locus of control in professional activities and psychological efforts to defend their beliefs. The social roles of men and women are still largely mediated by gender stereotypes, which guide the differentiation of their economic self-expression, predetermining the life scenarios declared by the student youth and vision of material commitments. However, the realities of the economic functioning of the genders have shaped the greater personal potential of women in the development of the traditionally masculine economic space, the trigger mechanism for which will dominate the patriarchal egalitarian ideas of personal professional self-presentation. A number of socio-psychological differences between the genders as a consequence of differentiation of their gender socialization should be taken into account in the process of education of economic culture and psychocorrection of professional skills, namely: young women do not concede to men in social, varieties of communicative competence and assertiveness in achieving professional goals. The development of a market economy aims to increase the inclusion of young people, especially women, in professional entrepreneurship, using the potential of positive psychology. Conducting gender audit as a practical tool in the implementation of quality monitoring of gender sensitivity-insensitivity of economic socialization allows to develop and implement innovative, egalitarian and educational technologies in higher education
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23547
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
KIkdocument88.pdf988,92 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.