Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24688
Title: Формування саморегуляційних умінь педагогів: тренінг онлайн і тренінг офлайн
Other Titles: Formation of Self-regulatory Skills of Teachers: Training Online and Training Offline
Authors: Сеньовська, Надія Леонідівна
Нестайко, Ірина Миколаївна
Bibliographic description (Ukraine): Сеньовська Н. Л., Нестайко І. М. Формування саморегуляційних умінь педагогів: тренінг онлайн і тренінг офлайн // Virtus : Scientific Journal. 2021. № 59 (December). P. 25–29
Issue Date: 2021
Publisher: Center of Modern Pedagogy "Learning Without Borders"
Keywords: тренінгове заняття
психокорекційний тренінг
методичний тренінг
training session
psycho-correctional training
methodical training
Abstract: У статті здійснено порівняльний аналіз тренінгових занять «Секрети професійної саморегуляції педагога» для учителів, які планувалося реалізувати в аудиторному та дистанційному форматі. Метою роботи є характеристика практичного досвіду підготовки та проведення методичних тренінгів для працівників освіти онлайн та офлайн. Авторами вивчено досвід теоретичного обґрунтування й розробки різних видів тренінгових занять. Аналіз тренінгів здійснено за такими атрибутами: тема, мета, завдання, засоби, група, приміщення, тренер, структура і тривалість заняття, правила роботи, інтерактивні методи навчання, атмосфера (взаємодії та спілкування), оцінювання ефективності.
The article provides a comparative analysis of training sessions “Secrets of professional self-regulation of teachers” for teachers, which were planned to be implemented in classroom and distance format. The purpose of the work is to characterize the practical experience of preparing and conducting methodological trainings for educators online and offline. The authors studied the experience of theoretical substantiation and development of different types of training sessions. The analysis of trainings was carried out according to the following attributes: topic, purpose, tasks, means, group, premises, coach, structure and duration of classes, rules of work, interactive teaching methods, atmosphere (interaction and communication), performance evaluation.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24688
ISSN: 2415-3133
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Senjovska.pdf1,33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.