Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2710
Title: Ревізія міфу з погляду жіночої культури (на матеріалі романів Л. Уліцької "Медея та її діти" та С. Богданової "Сон Іокасти")
Authors: Улюра, Ганна
Bibliographic description (Ukraine): Улюра, Г. Ревізія міфу з погляду жіночої культури  : (на матеріалі романів Л. Уліцької "Медея та її діти" та С. Богданової "Сон Іокасти") / Г. Улюра // Studia Methodologica : альманах / гол. ред. Р. Гром'як ; відп. ред. Ю. Завадський. – Тернопіль : ТНПУ, 2010. – Вип. 30. – С. 58-63. – Бібліогр. в кінці ст.
Issue Date: 1-Apr-2013
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Abstract: Описовою формулою «жінки переписують міфи» прислуговується феміністична критика на позначення певних практик жіночого письма, а також стилю, прийому та масиву текстів, скерованих на ревізію міфу з погляду жіночої культури. Йдеться наразі не про проявлення в тексті міфологічних мотивів, образі чи відповідних культурних топосів, а про спосіб їхнього представлення (зазвичай він є виразно конфліктним щодо як традиційних, так і модерністських репрезентацій), наріжним каменем котрого стає зіткнення міфічної та сучасної гендерно чутливої свідомості. Дослідження виконане на матеріалі сучасних російських романів «Сон Іокасти» і «Медея» авторів-жінок Світлани Богданової та Людмили Уліцької і є ревізію та аналізом положень феміністичної критики щодо жіночого способу деконструкції міфу.
Для обозначения определенных текстуальных практик, связанных с категорией «женское письмо», а также стиля, приема и массива текстов, направленных на ревизию мифа с позиции женской культуры, феминистская критика использует весьма наглядную описательную формулы «женщины переписывают мифы». Речь идет не о п(р)оявлении в культурном или конкретном художественном тексте мифологических мотивов и образов, а о способе их представления (он преимущественно выразительно конфликтный по отношению как к традиционным, так и к модернистским репрезентациям), краеугольным камнем которого становится столкновение мифического и современного гендерно чувствительного сознания. В статье анализируются и отчасти пересматриваются положения феминистской критики о «женском методе» деконструкции мифа, на материале романов современных российских писательниц Светланы Богдановой и Людмилы Улицкой.
Descriptive formulae "women rewrite myths" is used by the feminist critique for marking certain practices of women's writing, as well as the style, method and array of texts, aimed at revising the myth from the point of view of women's culture. It is not about the development of mythological motives, images or corresponding culture toposes in the text, but about the way of their representation (it usually is distinctly conflict-inverse - towards both traditional and modernist representations), the stumbling block of which becomes the collision of mythical and modern, gender-aware mind. The research was done on the material of modern Russian novels "Iokasta's Dream " and "Medea " by women-authors Svitlana Bogdanova and Lyudmyla Ulitska and it is both revision and analysis of the feminist critique principles regarding women's method of myth deconstruction.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2710
Copyright owner: © Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Appears in Collections:Studia Methodologica. Вип. 30

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ulyura_H.pdf248,88 kBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.