Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/29586
Title: Професійний розвиток вчителя-предметника в умовах цифрової трансформації освіти
Other Titles: PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF SUBJECT TEACHERS IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION
Authors: Хоменко, Любов
Bibliographic description (Ukraine): Хоменко Л. Професійний розвиток вчителя-предметника в умовах цифрової трансформації освіти // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. № 1. С. 111-119. DOI : 10.25128/2415-3605.23.1.14
Issue Date: 2023
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: професійний розвиток
вчитель-предметник
цифрова трансформація освіти
цифрові технології
цифрова грамотність
педагогічний професійний розвиток
професійна компетентність
professional development
subject teacher
digital transformation of education
digital technologies
digital literacy
pedagogical professional development
professional competence
Abstract: Відзначено, що в сучасному світі цифрові технології набувають все більшої ваги в усіх сферах життя, і освіта не є винятком. У зв’язку з цим професійний розвиток освітян стає все важливішим для успішної педагогічної роботи. Особливо актуальним є розвиток вчителів-предметників, оскільки вони є ключовими фігурами в навчанні учнів конкретного предмета. Проведено дослідження професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти. Зазначено, що успіх в освіті залежить від вчителя, його підготовки і компетентності. Наголошено, що зміна підходів до професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти є необхідною, оскільки цифрові технології надають можливості для збільшення ефективності навчання і розвитку компетентностей учнів. Проаналізований комплексний підхід до професійного розвитку педагога- фахівця, що включає у себе навчання з використанням педагогічних технологій, формування цифрової компетентності, розвиток критичного мислення та навичок самоосвіти. Такий професійний розвиток вчителя в умовах цифрової трансформації освіти повинен бути постійним і системним. Зроблено висновки і рекомендаціями щодо подальшого професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти, зокрема розвитку цифрової грамотності, адаптації до змін та ефективного використання цифрових технологій у навчальному процесі.
Digital transformation of education affects all levels of learning and requires subject teachers to undergo relevant professional development. The article discusses the current issue of professional development of subject teachers in the context of digital transformation of education. Challenges and opportunities that arise for subject teachers during the process of digital transformation of education, such as the use of digital technologies, virtual resources, online learning, individualized learning, etc., are analyzed. The importance of developing digital literacy and professional competencies of subject teachers for successful work in the digital environment is explored. Various strategies and approaches to professional development of subject teachers are also considered, such as pedagogical courses, trainings, professional collaboration networks, etc. The article concludes with conclusions and recommendations for further professional development of subject teachers in the context of digital transformation of education, including the development of digital literacy, adaptation to changes, and effective use of digital technologies in the educational process.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/29586
ISSN: 2311-6382
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2023, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14_KHOMENKO.pdf372,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.