Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/3027
Title: The shakespearean vocative as grammatical metaphor
Authors: Sytnyk, Natalia
Bibliographic description (Ukraine): Sytnyk, N. The shakespearean vocative as grammatical metaphor / Natalia Sytnyk // Studia Methodologica : [науковий збірник] / гол. Р.Гром’як; відп. ред. Ю. Завадський ; редкол.:, О. Куца, М. Лабащук, Н. Поплавська [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ, 2011. – Вип. 32. – С. 202-206. – Бібліогр. в кінці ст.
Issue Date: 2011
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Abstract: У статті аналізується значення вокативних конструкцій у роботах Шекспіра. Досліждується їх функціональний потенціал як маркерів міжособистісного та текстуального. Вивчення вокативних конструкцій важливе для розуміння того, як герої Шекспіра конструюють свої емоції, відносини, ставлення, статус та визначають, як і де вони позиціонують один одного та як вони створюють текстуальну інформацію.
The article analyzes the meaning of vocative constructions in Shakespeare’s works. Their functional potential as markers of interpersonal and textual are investigated. Research into vocative constructions is important for understanding the way Shakespeare’s characters construe their emotions, relationships, attitudes, status and identify in what capacity and where they position each other and how they create textual information.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/3027
Copyright owner: © Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Appears in Collections:Studia Methodologica. Вип. 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sytnyk_Natali.pdf536,71 kBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.