Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/4454
Title: Психологічні особливості навчання майбутніх судноводіїв читання англомовних автентичних лоцій
Other Titles: Психологические особенности обучения будущих судоводителей чтению англоязычных аутентичных лоций
Psychological peculiarities of teaching future navigators reading English authentic sailing directions
Authors: Приміна, Наталія Миколаївна
Issue Date: 2014
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: чтение англоязычной профессиональной аутентичной документации
перцептивная переработка иноязычной информации
будущие судоводители
лоции
Series/Report no.: Педагогіка
Abstract: Проаналізовано психологічні особливості навчання майбутніх судноводіїв читання англомовної професійної автентичної документації. Розглянуто психологічні засади розуміння друкованої інформації загалом та іншомовної інформації зокрема. Показано процеси сприйняття текстової інформації та усвідомлення зором сприйнятого матеріалу. Досліджено мовні рівні розуміння іншомовного тексту. Виявлено особливості перцептивної переробки іншомовної інформації в читанні англомовних лоцій.
Проанализированы психологические особенности обучения будущих судоводителей чтению англоязычной профессиональной аутентичной документации. Рассмотрены психологические основы понимания печатной информации вообще и иноязычной в частности. Освещены процессы восприятия текстовой информации и осмысления зрительно воспринятого материала. Исследованы языковые уровни понимания иноязычного текста. Выявлены особенности перцептивной переработки иноязычной информации в процессе чтения англоязычных лоций.
In the given article the psychological peculiarities of teaching future navigators reading English professional authentic documentation have been analyzed. The psychological foundations of understanding printed information in general and foreign information particularly have been disclosed. The processes of textual information perception and visual material perception comprehension have been analyzed. The language levels of foreign text comprehension have been examined. The peculiarities of perceptual transformation of foreign language information while reading English sailing directions have been found out.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/4454
Copyright owner: © Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2014, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PRIMINA.pdf255,05 kBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.