Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6433
Назва: Лінгвокогнітивна природа комунікативних невдач: лінгвістичний та методичний аспекти (на матеріалі американського кінодискурсу)
Інші назви: Lingua-cognitive nature of communicative failures: linguistic and methodological aspects (on the material of American cinema discourse)
Автори: Дубцова, Ольга
Бібліографічний опис: Дубцова, О. Лінгвокогнітивна природа комунікативних невдач: лінгвістичний та методичний аспекти (на матеріалі американського кіно дискурсу) / Ольга Дубцова // Studia Methodologica : збірник наукових праць / Volodymyr Hnatyuk National Pedagogic University of Ternopil ; Editorial Board: N. Poplavs'ka, M. Tkachuk, T. Oliynyk. – Ternopil : TNPU, 2015. – Issue 40 : Пам'яті доктора філологічних наук, професора, академіка Академії вищої школи України Романа Гром'яка (1937-2014). – С. 460–466. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публікації: 2015
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: інтеракційна модель комунікації
комунікативна невдача
навчальний процес
семіозис
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито лінгвокогнітивну природу комунікативних невдач на методологічному підґрунті доробку когнітивної теорії динамічного конструювання значення, що дозволяє взяти до уваги усі контекстуальні параметри, які впливають на інтерпретацію змісту мовних виразів в акті комунікації як конституенти енциклопедичного знання комунікантів. Комунікативні невдачі є наслідком відсутності або амбівалентності семіозису в ситуації комунікації. Доводиться, що комунікативні невдачі виникають внаслідок дії лінгвальних, лінгвокогнітивних та екстралінгвальних чинників. Обґрунтовано необхідність усвідомлення причин комунікативних невдач учасниками навчального процесу як запоруки підвищення ефективності взаємодії викладача-студента у процесі навчання.
The article deals with lingua-cognitive nature of communicative failures on the basis of the cognitive theory of dynamic construal of meaning that enables to consider all the contextual parameters, influencing the interpretation of verbal utterances in the communicative act as constituents of communicants’ encyclopedic knowledge. Communicative failures are caused by the absence or ambivalence of semiosis in the situation of communication. It is proved that communicative failures result from lingual, lingua-cognitive and extra-lingual factors. It has been grounded that the awareness of the causes of communicative failures by the participants of the educational process is considered to be a prerequisite for increasing efficiency of teacher – student interaction within the educational process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6433
Розташовується у зібраннях:Studia Methodologica. Вип. 40

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Dubtsova.pdf265,71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.