Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8264
Название: Структура й основні компоненти комплексної моделі підготовки курсантів до професійної комунікації в особливих умовах
Другие названия: Структура и основные компоненты комплексной модели подготовки курсантов к профессиональной коммуникации в особых условиях
Structure and Components of an Integrated Model for Professional Communication Training of Students in Non-Standard Flight Situations
Авторы: Москаленко, Олена
Библиографическое описание: Москаленко, О. Структура й основні компоненти комплексної моделі підготовки курсантів до професійної комунікації в особливих умовах / Олена Москаленко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2017. – № 1. – С. 93–99. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публикации: 2017
Издательство: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключевые слова: модель
моделювання
педагогічна система
особливі умови
особливі ситуації льотної діяльності
безпека польотів
структура
компонент
авіаційний фахівець
льотний вищий навчальний заклад
Серия/номер: Педагогіка;
Краткий осмотр (реферат): Теоретично обґрунтовано структуру й основні компоненти комплексної моделі підготовки курсантів до професійної комунікації в особливих умовах. Відзначено важливість чинних світових методик навчання авіаційних фахівців для підвищення їхнього професійного рівня, які потребують поглиблених знань з англійської мови. З’ясовано сутність понять «модель», «моделювання» і «педагогічна система». Запропоновано авторські дефініції понять «педагогічна система підготовки авіаційних фахівців до професійної комунікації в особливих умовах» і «комплексна модель підготовки авіаційних фахівців до професійної комунікації в особливих умовах і ситуаціях». Вказано, що всі елементи комплексної моделі перебувають у взаємозв’язку.
Теоретически обоснованы структура и основные компоненты комплексной модели подготовки курсантов к профессиональной коммуникации в особых условиях полета. Отмечена важность действующих мировых методик для обучения авиационных специалистов английскому языку для повышения их профессионального уровня. Выяснена сущность понятий «модель», «моделирование» и «педагогическая система». Предложены авторские дефиниции понятий «педагогическая система подготовки авиационных специалистов к профессиональной коммуникации в особых условиях» и «комплексная модель подготовки авиационных специалистов к профессиональной коммуникации в особых условиях и ситуациях». Отмечено, что все элементы комплексной модели взаимосвязаны.
The structure and basic components of an integrated model for students’ training of professional communication in non-standard flight situations has been defined in the article; the importance of current world methods that require profound knowledge of English to adaptation of aviation specialists’ training for their professional level improvement has been emphasized. It has been analyzed the concepts «model», «modelling», «pedagogical system». Author’s definitions of concepts «pedagogical system of students’ training of professional communication in non-standard flight situations»; «integrated model for students’ training of professional communication in non-standard flight situations» have been characterized. It has been pointed out that all structural elements of an integrated model are interconnected. Integrated model for students’ training of professional communication in non-standard flight situations is comprised of the following basic components: principles of professional preparation of aviation specialists; the components of readiness for professional communication in non-standard flight situations; levels of readiness for professional communication in non-standard flight situations; forms and methods of the English-language aviation specialists’ studying process; organizational and pedagogical conditions for students’ training of professional communication in non-standard flight situations; main stages of an integrated model realization; the result of studying – readiness of aviation specialists to professional communication in non-standard flight situations that need profound English knowledge and skills.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8264
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2017, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Moskalenko.pdf622,9 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.