Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8687
Title: Праксеологічна спрямованість формування професійної ідентичності майбутніх учителів
Other Titles: Праксеологическая направленность формирования профессиональной идентичности будущих учителей
The Praxeology Trend of Future Teachers Professional Identity Formation
Authors: Романишина, Оксана Ярославівна
Bibliographic description (Ukraine): Романишина О. Я. Праксеологічна спрямованість формування професійної ідентичності майбутніх учителів / Романишина О. Я. // Молодий вчений. – 2016. – №10. – С. 282–285.
Issue Date: 2017
Keywords: праксеологія
праксеологічний підхід
діяльнісний підхід
праксеологічне середовище
майбутні учителі
праксеология
праксеологический подход
деятельностный подход,
праксиологическая среда
будущие учителя
praxeology
praxeology approach
activity approach
praxeological environment
future teachers
Abstract: У статті розглянуто поняття «праксеологія» та «праксеологіний підхід» у працях зарубіжних та вітчизняних науковців. Визначено, що передбачає праксеологічна спрямованість формування професійної ідентичності майбутніх учителів. Вказано його зв’язок з іншими педагогічними підходами. Зазначено праксеологічну спрямованість формування професійної ідентичності майбутніх учителів. Виділено її ознаки.
В статье рассмотрены понятия «праксеология» и «праксеологиний подход» в трудах зарубежных и отечественных ученых. Определено, что предполагает праксиологическая направленность формирования профессиональной идентичности будущих учителей. Указано его связь с другими педагогическими подходами. Подеркнуто праксеологическую направленность формирования профессиональной идентичности будущих учителей. Выделены ее признаки.
The article describes the concept of «praxeology» and the «praxeology approach» in the studies of foreign and native scientists. The scientific surveys determined that the praxeological orientation involves the formation of professional identity of future teachers. It is specified its relationship with the other pedagogical approaches. The article indicates the praxeological orientation in the formation of professional identity of future teachers. and highlights its features.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8687
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
moloduj vchenuj.pdf1,92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.