Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8863
Назва: Психологічні типи емоційного інтелекту молодших школярів
Інші назви: Психологические типы эмоционального интеллекта младших школьников
PSYCHOLOGICAL TYPES OF EMOTIONAL INTELLIGENCE OF PRIMARY SCHOOL PUPILS
Автори: Шпак, Марія Мирославівна
Бібліографічний опис: Шпак М. М. Психологічні типи емоційного інтелекту молодших школярів / Марія Мирославівна Шпак // Психологічний часопис : збірник наукових праць. – Київ : Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2017. – № 2 (6). – Вип. 6. – С. 88–98.
Дата публікації: 2017
Видавництво: Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Ключові слова: емоційний інтелект
психологічні типи
розвиток
молодші школярі
emotional intelligence
psychological types
development
primary school pupils
эмоциональный интеллект
психологические типы
развитие
младшие школьники
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито поняття про емоційний інтелект особистості та психологічні особливості його розвитку в молодшому шкільному віці. На основі результатів емпіричного дослідження визначено та охарактеризовано психологічні типи емоційного інтелекту молодших школярів: раціональний, емоційний, соціально-адаптивний, соціально-комунікативний, гармонійний. У кожного типу один із структурних компонентів емоційного інтелекту є провідним, інші його доповнюють. Так, раціональний тип визначено на основі високого рівня розвитку в досліджуваного когнітивної складової емоційного інтелекту, емоційний тип – емоційної, соціально-адаптивний тип – конативної, соціально-комунікативний тип – соціально-комунікативної, гармонійний тип – у дитини добре розвинені усі структурні складові емоційного інтелекту. Встановлено, що емоційний інтелект є інтегральною властивістю особистості, яка забезпечує здатність людини розуміти емоції та керувати ними.
The article deals with the concept of emotional intelligence of the individual and it’s psychological peculiarities of the development at primary school age. Based on the results of empirical research it is determined and characterized the psychological types of emotional intelligence of primary school pupils. Emotional intelligence is a complex structural entity which provides the ability of a person to understand emotions and control them, and includes the following abilities: cognitive, emotional, behavioral and social. On the basis of systematic study and analysis of the structural components of emotional intelligence, criteria, indicators and levels of their development, we have identified the following psychological types of emotional intelligence of primary school pupils: rational, emotional, socio-adaptive, socio-communicative and harmonious. One of the structural components of emotional intelligence is leading at each type, the other supplement it. Therefore, the emphasized types are defined by us on the groud of the high level of development of investigated corresponding structural component of emotional intelligence (rational type – cognitive component, emotional type – emotional component, socio-adaptive type – conative component, socio-communicative type – socio-communicative component, harmonious type – well developed all structural components of emotional intelligence of the person under examination). It is defined that certain personal features are a part of each of the emphasized types that confirms our scientific assumption that emotional intelligence is an integral feature of personality.
В статье раскрыто понятие об эмоциональном интеллекте личности и психологических особенностях его развития в младшем школьном возрасте. На основе результатов эмпирического исследования определены и охарактеризованы психологические типы эмоционального интеллекта младших школьников. Эмоциональный интеллект является сложным структурным образованием, которое обеспечивает способность человека понимать эмоции и управлять ими, и включает такие способности: когнитивные, эмоциональные, поведенческие и социальные. На основе системного исследования и анализа структурных компонентов эмоционального интеллекта, критериев, показателей и уровней их развития, нами определены следующие психологические типы эмоционального интеллекта у младших школьников: рациональный, эмоциональный, социально-адаптивный, социально-коммуникативный, гармоничный. У каждого типа один из структурных компонентов эмоционального интеллекта является ведущим, другие его дополняют. Поэтому выделенные типы определены нами на основе высокого уровня развития у исследуемого соответствующей структурной составляющей эмоционального интеллекта (рациональный тип – когнитивной, эмоциональный тип – эмоциональной, социально-адаптивный тип – конативной, социально-коммуникативный тип – социально-коммуникативной, гармоничный тип – у исследуемого хорошо развитые все структурные составляющие эмоционального интеллекта). Установлено, что к каждому из выделенных типов входят также и определенные личностные свойства, что подтверждает наше научное предположение о том, что эмоциональный интеллект является интегральным свойством личности.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8863
ISSN: 2414-0023
2414-004Х
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shpak_Stat 1.pdf2,05 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.