Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21232
Title: THE ROLE OF SCHOOL TEACHER IN THE EDUCATINAL PROCESS OF POLISH SCHOOL
Other Titles: Роль шкільного педагога у виховному процесі польської школи
Роль школьного педагога в воспитательном процессе польской школы
Authors: Nestayko, I. М.
Bibliographic description (Ukraine): Nestayko I. М. THE ROLE OF SCHOOL TEACHER IN THE EDUCATINAL PROCESS OF POLISH SCHOOL // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2012. № 5. C. 87–91.
Issue Date: 2012
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: school teacher
school youth
modern school educational process
education
teaching culture
шкільний педагог
учнівська молодь
сучасна школа
виховний процес
виховання
педагогічна культура
школьный педагог
ученическая молодежь
воспитание
современная школа
процесс воспитания
воспитание
педагогическая культура
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The article focuses on the problem of school teacher in modern Polish school, shows the leading role of school teacher in raising the level of educational therapy at school, considers the concept of the teacher’s functions, outlines the purpose of methodic groups of school teachers, presents the main challenges that must be implemented by the teacher in all the areas of activities, identifies various forms of training, with the help of which the put tasks are realized, identifies some personal teacher’s characteristics that are important in the educational process.
Розглянуто проблему роботи шкільного педагога в сучасній польській школі. Показано роль шкільного педагога у піднесенні рівня педагогічної терапії в школі, розкрито концепції виконання функцій педагога. Окреслено мету діяльності методичних колективів шкільних педагогів. Вказано головні завдання, які повинен реалізовувати педагог на всіх напрямках своєї діяльності, визначено форми занять, за допомогою яких реалізовуються поставлені завдання. Виокремлено деякі особистісні риси педагога, які важливі у виховному процесі.
Рассмотрена проблема работы школьного педагога в современной польской школе. Показана роль школьного педагога в поднесении уровня педагогической терапии в школе, раскрыты концепции исполнения функций педагога. Определена цель деятельности методических коллективов школьных педагогов. Указаны главные задания, которые должен реализовать педагог во всех направлениях своей деятельности, определены формы занятий, которые помогут реализовать определенные задания. Обозначены некоторые личностные черты педагога, которые важные в воспитательном процессе.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21232
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2012, № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NESTAYKO.pdf207,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.