Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9002| Title: | Bilingual teaching: a theoretical framework | 
| Other Titles: | Теоретичні  засади двомовного навчання Теоретические основы двуязычного обучения | 
| Authors: | Zakordonets, N. I. | 
| Bibliographic description (Ukraine): | Zakordonets N.I. Bilingual teaching: a theoretical framework / N. I. Zakordonets // Молодий вчений. – 2017. – № 1. – C. 401–405. Режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/1/95.pdf | 
| Issue Date: | 2017 | 
| Keywords: | bilingual education bilingual teaching language acquisition theoretical framework content knowledge bilingualism білінгвальна освіта двомовне навчання засвоєння мови теоретичні основи обсяг знань білінгвізм билингвальное образование двуязычное обучение усвоение языка теоретические основы объем знаний билингвизм | 
| Abstract: | The  article  outlines  a  theoretical  framework  for  conceptualizing  issues  within  the  emerging  field  of bilingual teaching. Among current concerns are the bilingual language acquisition, language awareness and communicative competence in bilingual education. There have been defined the distinctiveness and problems of  the  designing  and  implementing  bilingual  programmes  and  curriculum  resources  development.  The  peculiarities that contain the formulation of specific principles of bilingual teaching have been considered. 
This  article  summarises  theoretical  and  methodological  data  of  the  hypotheses  about  bilingual  teaching. Approaches  to  the  pedagogical  content  knowledge  of  bilingual  lecturers  at  higher  educational  institutions  have been determined. У статті розглянуто теоретико-методологічні основи концепції двомовного навчання. Схарактеризовано стан розроблення проблеми білінгвізму. Виділено особливості і проблеми конструювання білінгвального навчального плану. Досліджено особливості, що вимагають формулювання специфічних принципів двомовного навчання. Окреслено форми та методи організації двомовного навчання у вищих навчальних закладах. В статье рассмотрены теоретико-методологические основы концепции двуязычного обучения. Охарактеризовано состояние разработки проблемы билингвизма. Выделены особенности и проблемы конструирования билингвального учебного плана. Исследованы особенности, требующие формулировка специфических принципов двуязычного обучения. Определены формы и методы организации двуязычного обучения в высших учебных заведениях. | 
| URI: | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9002 | 
| Appears in Collections: | Статті | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| zakordonets_1.pdf | 167,02 kB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

