Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12244
Назва: Ontology Applicationin Context of Mastering the Knowledge for Students
Автори: Lendyuk, Taras
Bodnar, Oksana
Rippa, Sergey
Sachenko, Anatoliy
Бібліографічний опис: Lendyuk T., Bodnar O., Rippa S., Sachenko A. Ontology Applicationin Context of Mastering the Knowledge for Students // International Scientific and Technical Conferenceon Computer Science and Information Technologies (CSIT-2018). 11-14 September 2018. Львів : Вежа і Ко, 2018. С. 123-126.
Дата публікації: 2018
Видавництво: Вежа і Ко
Ключові слова: individual learning path
fuzzy logic
fuzzy ontology
learning management system
Короткий огляд (реферат): Authors proposed to construct the fuzzy ontology of the academic discipline taking into account the educational material content, its complexity characteristics’ and studying time. Proposed approach is based on the individual learning path using the fuzzy logic tool. Fuzzy rules, developed in MatLab environment, are applied in Protégé ontology editor using the Fuzzy OWL plugin. That enabled to implement the fuzzy ontology constructing of individual learning path for the academic discipline in education domain.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12244
Розташовується у зібраннях:Тези конференцій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bodnar_Ontology.pdf953,99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.